Apoteosi wagneriana al Liceu

14 de març de 2016

Cert, Barcelona té una merescuda fama de capital wagneriana des de temps llunyans. I un cop més ha demostrat que, Wagner a banda, aprecia les produccions operístiques rigoroses, sòlides, i ben cantades i orquestrades. La darrera etapa de la tetralogia de l’anell, El Capvespre dels Déus, s’ha viscut al Liceu amb entusiasme, respecte i un silenci sepulcral per part d’un públic entregat des del primer minut de les seves 5h i 15 minuts de recorregut. Magistral interpretació de Irene Théorin en el paper de Brunilda, i molt, molt notable del baix Hans-Peter König en el de Hagen. L’orquestra ho ha donat tot en una sessió esgotadora en la que els metalls s’han guanyat el cel. I el Cor, com darrerament, ha brillat amb intensitat pròpia. El Liceu en el seu màxim esplendor, demostrant que no calen ni excentricitats ni peces fàcils per omplir i enamorar l’afició. Visca el Liceu!